Waarom zou iemand voor jou kiezen?

Als deze vraag gesteld word dan beginnen de meeste ondernemers op te sommen hoe goed hun product of dienst wel is en wat de USP’s van het bedrijf zijn. Maar zijn dat de redenen waarom een klant uiteindelijk voor jou gaat kiezen?

Aan de hand van een voorbeeld leg ik uit hoe dat dan gaat in de praktijk. Als we jouw pitch gaat bekijken vanuit de ogen van de klant, waar ligt dan het onderscheid?

Niemand zal zeggen dat hij een waardeloos product heeft of dat zijn personeel niet goed is opgeleid. Of dat je niet innovatief bent en je distributiekanalen niet goed werken. Of dat je veel te duur bent…….

Nee, in de ogen van de klant vertellen alle verkopers wel een beetje hetzelfde. Dus je zult zelf het verschil moeten maken. Het onderscheid ligt bij jou!

Leg dus bij je gesprek de focus op waar je zelf invloed op hebt! Wees oprecht geïnteresseerd om je gesprekspartner te helpen. En doe dat met al je vakkennis, je vakkunde en enthousiasme. Daarmee vergroot je de kans dat ze voor jou gaan kiezen.

Terug naar het overzicht